Hem Säljande exponering

Säljande exponering

Fruktdisken måste få kunderna att stanna till. Jobba med några enkla medel

  • Jobba med kontrastfärger
    Se till att äppelsorter som skiljer sig i färg ligger bredvid varandra. Kontrasten i färg är tilltalande för ögat och gör det dessutom tydligt att det finns mycket att välja på. Du kan också använda andra produkter för att skapa färgkontrast och samtidigt sambandsexponera.
  • Tydliga sortskyltar, gärna med bild
    Skriv ut dem direkt här på hemsidan under fliken ”Skyltservice”
  • Inspirationsskyltar
    Ibland kan det räcka med en enkel skylt som det står ”Äppelkaka” på för att få igång tankarna och köplusten. På andra inspirationsskyltar, med eller utan bild, kan det stå, ”Fruktpaus”, ”Blanda äpplen i din sallad” ”Primörer” osv.
  • Recept
    En av de mest tänkta tankarna i en livsmedelsbutik är sannolikt ”vad ska vi äta idag då?” Ge kunderna vägledning och idéer. Smakliga, snygga och enkla recept, skriver du enkelt ut under fliken recept.
  • Sambandsexponera
    Låt en kombinations av produkter tala. Enkelt och effektivt är vaniljsås i anslutning till äpplena. Med lite med fantasi kan man lägga rödlök i närheten av äpplena och komplettera med Äppelrikets recept ”Fräsch äppelsallad”, eller ha pinjenötter och krukor med rosmarin i närheten av päronen, tillsammans med Äppelrikets recept ”Marinerade päronklyftor och fetaost”.
  • Om äpplena hinner bli dåliga i rumsvärmen, ta bort dem!
    Det lönar sig att ha en fräsch disk som tilltalar kunderna.


top

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *